D-CAN – aşa ar trebui să arate camcorderele

Designerul Jean-Michel Bonnemoy a început de la premisa că designul camcorderelor este încă dictat de criteriile filmării analogice când a proiectat D-CAN. Dacă acum 20 de ani era nevoie de o casetă cu film, acum totul este digital şi putem include toate componentele într-un camcorder cu formă cilindrică. D-CAN este un camcorder mai compact, mai uşor şi mult mai practic de manipulat.

Bonnemoy are în mod clar dreptate, dar cu 100%. Dacă ne uităm la cele mai noi modele de camcordere ale producătorilor mari precum Sony, Panasonic, Samsung sau Canon, putem observa trendul de design spre forma cilindrică, mult mai compactă. Totuşi, designul lui Bonnemoy implică mutarea ecranului LCD de pe lateral în spate, astfel că încadrarea se poate face doar dacă te uiţi prin camcorder ca printr-o lunetă. O altă inovaţie care ar putea fi aplicată chiar mâine ar fi capacul din faţa obiectivului. Este rabatabil, n-ai cum să-l pierzi pentru că este ataşat permanent şi are lumină led şi lampa de asistare la focalizare încorporate. Genial, doar că unui operator mai neatent nu i-ar lua foarte mult să-l facă praf agăţându-l de vreun obiect contondent.

D-CAN vine cu nişte lucruri interesante şi în celălalt capăt. De pildă, camcorderul nu are ocular, ci o pâlnie care poate deveni foarte utilă în zile foarte însorite, limitând accesul luminii la LCD-ul sensibil. Nu mai vorbim de faptul că aşa poţi seta şi luminozitate mai mică pentru ecran, conservând şi energia bateriei.

Apropo de baterie, aceasta se află în spatele ecranului LCD, care este şi el rabatabil. Bateria poate fi litiu-ion sau o casetă cu acumulatori AAA. Tot pe acel nivel se află şi conectorii USB, HDMI şi slotul pentru carduri de memorie.

Nu ne-ar mira dacă designul conceptual al lui Bonnemoy va fi îmbrăţişat de producători.

Sursă: Yanko Design

Tags:


Lasa un comentariu